lilldrutten.blogg.se

Välkommen till bloggen skriven av en med ADD, förkortat arbetsminne och extremt röriga tankar!

En vanlig måndag!

Publicerad 2016-04-12 12:09:00 i Djur,

Att måndagar kan vara först så väldigt tråkiga och sen helt plötsligt vända!
Måndagen började som vanligt kanske segt och tråkigt. 
En kopp kaffe framför How Clean Is Your House? För er som inte vet vad det är eller när det visas så är det ett brittiskt tv program där Kim och Aggie åker hem till folk som mer eller mindre gett upp på allt vad städning heter. Vissa hus är värre än andra. Hur som helst så hjälper dom familjerna att städa och få fint i sina hem. Många av personerna de besöker har inte städat på fem, eller fler år. Detta program visas klockan 12.00 på kanal 12 =)
 
Som sagt, måndagen var väldigt tråkig. Tills klockan äntligen blev halv sju! Då kom nämligen mamma hit med Dakka. Dakka är en Sebirian Huskey, en katt i hundkläder! 
Mamma fick nya naglar och jag fick en hund! Ja, jag ska inte ha henne resten av livet med två-tre veckor. Lite för att se vad det faktiskt innebär att ha en egen hund. Hur låst man blir när man har hund. Eller djur över huvudet taget. Eftersom att jag går hemma hela dagarna så är jag superglad att jag nu har någonting jag MÅSTE göra varje dag! Jag måste gå ut med henne flera gånger om dagen. Jag måste gå upp tidigt på morgonen när hon väcker mig och vill ut. Imorse väckte lill tösen mig halv sex och ville gå ut. Hoppas att Hörby sov så dom slapp se mina väldigt vackra röda pyjamasbyxor. *fniss*
 
Sambon är väl inte överförtjust i allt hår här hemma, men han kan inte förneka att hon är hur charmig och mysig som helst. Trotts allt hår. 
Nu är visserligen den värsta perioden att ha henne då hon fäller all vinterpäls just nu. Men jag får väl ta med mig kammen när vi går ut nästa gång. 
 
Nu ska vi kolla på tv en stund, sen ska vi ge oss ut i det underbara vädret på en längre prommenad! 
Om den lilla lathunden vill följa med mig ut =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

LillDrutten

Mitt i livet! Med allt vad det innebär! Jag kommer alltid hoppa mellan ämnen i mina inlägg för det är så min hjärna funkar! Välkommen till bloggen skriven av en med ADD, förkortat arbetsminne och extremt röriga tankar!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela