lilldrutten.blogg.se

Välkommen till bloggen skriven av en med ADD, förkortat arbetsminne och extremt röriga tankar!

Irritation!

Publicerad 2016-04-10 23:21:06 i

Tanken slog mig nu ikväll att mitt humör är på många sätt som det var för ca 10 år sedan. Jag kan mycket väl bli förbannad för någonting som egentligen bara är en skitsak! Det tiden har lärt mig är att släppa ilskan när jag kräkt ur mig lite! 
Irritationsmomentet denna kväll är min dator! Datorn köpte jag sommaren -09 för pengarna jag tjänat ihop själv efter tre veckors sommarjobb. Nu tänker ni säkert att då är det inte konstigt att du blir arg på datorn. Och nä, det är egentligen inte alls konstigt. Den är gammal och segare än vad jag är på morgonen innan min första kopp kaffe. Men låt mig då bara berätta vad jag gör när jag sitter vid datorn. Jag lägger in bilder som jag fotat med min systemkamera. Jag redigerar bilderna i ett program som heter Picasa, inte farligt krävande av datorn. (har jag hört) 
Jag surfar lite på internet, oftast då jag letar efter en beskrivning på något jag vill virka. Någon enstaka gång spelar jag till och med spindelharpan. Och ja, spindelharpan är ju sååå krävande (not) 

En sån här sak kan få mig totalt ut balans, vilket också hände! Jag blev förbannad! Jag fick så klart låna sambons dator för att göra klart det jag höll på med. Nu sitter min underbaring bredvid mig i soffan och gör allt han kan. 
Imorgon kommer min käre moder med en dator till mig. Det som kan vara lite skrattretande är att den datorn är av samma märke som min nuvarande, den är till och med lika gammal. Den ska dock vara lite bättre då där är större ramminne i den. Eller någonting som var större eller iallafall bättre. Jag och datorer är ingen bra kombination! 
Vi får helt enkelt se hur det blir! 

Nu ska jag krypa upp ordentligt i soffan och mysa framför tvn innan det är dags för sängen! 

Smell you later!  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

LillDrutten

Mitt i livet! Med allt vad det innebär! Jag kommer alltid hoppa mellan ämnen i mina inlägg för det är så min hjärna funkar! Välkommen till bloggen skriven av en med ADD, förkortat arbetsminne och extremt röriga tankar!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela