lilldrutten.blogg.se

Välkommen till bloggen skriven av en med ADD, förkortat arbetsminne och extremt röriga tankar!

Naglar

Publicerad 2016-04-13 15:37:26 i

Hej!
Ni som känner mig vet att jag för ca två månader sen började att bygga naglar med gelé!
När jag slutade bita på naglarna var jag 17 år gammal! Jag bestämde mig helt enkelt en dag för att jag ville ha vackra naglar istället för de trasiga, nerbitna naglarna jag hade. 
Och jag lyckades! Jag har inte bitit på naglarna på sex år och det är underbart! Så för er nagelbitare, det är bara att bestämma er. Ta någonting annat att tugga på. Ha alltid en nagelfil med er i plånboken eller i väskan.
 
Jag tänkte ge er lite tips om hur ni sköter naglarna hemma enkelt och till en väldigt lågt pris.
Det du behöver för att få naglarna snygga är:
-Nagelfil/nagelrensare
-Tre stegs fil (finns på H&M)
-Nagelbandsolja (fungar med rapsolja)
-Handkräm, gärna hand och nagelkräm (finns på Netto för 5:-
 
Detta är ingenting som är superdyrt och det är inget man begöver köpa ofta!
Steg 1 är alltig att tvätta händerna noga med ljummet vatten och vanlig handtvål! Glöm inte att torka händerna helt torra innan du bröjar!
Lägg nagelbandsoljan på nagelbanden och nageln och massera sedan försiktigt varje nagel. Vill du putta tillbaka nagelbanden är det nu du ska göra det. Men var försiktig! Nu ska du börja fila!
Använd tre stegs filens grövsta sida först. Den är oftast markerad med en etta. Fila uppe på nageln, var noga med att inte trycka utan låt filen göra jobbet! När du har filat alla naglarna gör du på samma sätt med steg två och sedan steg tre på filen. 
Borsta bort dammet med en liten borste. Upprepa sedan steget med oljan. Låt oljan sitta ett par minuter innan du tvättar händerna. Torka händerna torra och smörj in dom ordentligt med handkrämen. 
 
Orkar du inte genomgå denna prossesen varje gång så kan du istället putta upp nagelbanden med handduken när du duschat eller trättat händerna. Du torkar från nagelns kant upp mot nagelbandet. Sedan smörjer du in händerna. 
För att få fina och lena händer rekomenderar jag att du smörjer in händerna dagligen med handkräm. 
Händerna blir lätt torra. När man diskar, städar och mycket annat. Viktigt för len hud är också att dricka vatten. Min mamma sa alltid till mig att jag måste dricka en liten VATTEN, inte saft, om dagen. Jag är en torris och har alltid varit det. Och det är inte för att jag slarvar med återfuktande krämer, det är för att jag dricker för lite! 
 
Nu vet ni hur ni enkelt sköter era naglar! 
Vill ni bygga naglar hos mig så är ni välkommna att kontakta mig via min Facebook! Men tänk på att jag INTE har någon utbildning! Jag har lärt mig allt jag kan via övning, videor och tålamod. Jag har läst om nagel sjukdommar på nätet och kan en del. Men som sagt, jag finns på Facebook! 
 
Ni hittar mig på Rebecka Drutten Thörnkvist. 
Naglar jag gjort finns även på min Instagram Drutten93
 
Ha det bra! =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

LillDrutten

Mitt i livet! Med allt vad det innebär! Jag kommer alltid hoppa mellan ämnen i mina inlägg för det är så min hjärna funkar! Välkommen till bloggen skriven av en med ADD, förkortat arbetsminne och extremt röriga tankar!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela